A sikeres karrier kulcsa

Vezetői szerepek, készségek, stílusok – vezetői készségfejlesztő tréning

A tréning fő üzenete:

  • A vezetéshez szükséges kompetenciák számosságával rendelkezünk. Jól ismerhetjük a vezetői feladatunkhoz kapcsolódó szerepeinket, teendőinket. E mellett szükséges ismernünk önmagunkat, hatásunkat másokra, környezetünkre, kollégáinkra.
  • Munkatársaink is egyéniségek, így fontos kiválasztanunk a legmegfelelőbb magatartásmódokat, melyeket alkalmazunk kollégáink irányítása során.

Akik részére ajánljuk:

  • A vezetői önismeretüket fejleszteni szándékozók
  • Átfogó vezetési ismereteket és vezetési modelleket tanulók
  • A vezetői értékeiket felismerni és megerősíteni akarók
  • A munkatársaikat készségeik, képességeik, hozzáállásuk alapján fejlesztő vezetők

Tárgykörök, amivel a tréningen foglalkozunk:

  • A vezetés funkcionális megközelítése: tervezés, szervezés, irányítás, ellenőrzés
  • A vezető szerepkörei, amelyeket betölt funkciójának ellátása során
  • Vezetői önismeret – a személyes identitás és önfejlődés alapja
  • Vezetői készségek, képességek 
  • A vezető vezetési stílusát meghatározó tényezők
  • Vezetési elméletek (stílusok)
    • Douglas McGregor: X – Y elmélet és a vezetői menedzsment 
    • Lewin féle: tekintélyelvű – demokratikus – ráhagyó vezetési stílus
    • Hersey és Blanchard: a helyzetfüggő vezetői stílus
      • Támogató (Kapcsolattartó) és Feladatkiadó (Irányító) viselkedés
      • A 4 alapvető vezetői stílus: rendelkező; meggyőző; együttműködő; delegáló;
      • A munkatársi érettség dimenziói: hajlandóság és képesség
      • Az érettségi szintek befolyásolása
      • A helyzetfüggő vezetői stílus alkalmazásának lehetősége a gyakorlatban
  • A szervezeti kultúra és kapcsolata a vezetői szerepekkel és képességekkel
    • Quinn – versengő értékek – szervezeti kultúra modellje és gyakorlata

Kompetenciák és ismeretek, amelyekben fejlődnek a résztvevők:

  • Önismeret és vezetői önkép
  • Vezetési ismeretek, elméletek
  • Irányítási, felettesi, kommunikációs képességek 
  • A különböző hajlandóságú és képességű munkatársak támogatásának, befolyásolásának lehetőségei
  • A szervezeti, – és az egyéni munkakultúra kapcsolata, fejlesztése

A fejlesztés javasolt tartama:

  • 2 tréningnap