A sikeres karrier kulcsa

Asszertív partnerkezelés – kommunikációs készségfejlesztő tréning

A tréning fő üzenete:

  • Naponta számos interakciónak vagyunk szereplói a környezetünkben lévőkkel: kollégáinkkal, ügyfeleinkkel, barátainkkal találkozunk. Eközben mindannyian igyekszünk érvényt szerezni érdekeinknek, kielégíteni elvárásainkat, igényeinket.
  • Magabiztos, önérvényesítő magatartással elérhetjük, hogy együttműködésünk során viselkedésünket úgy tudjuk alakítani, hogy eredményesen érvényre juttatjuk igényeinket és ezzel egy időben tiszteletben tartjuk partnereink személyét, szempontjait is.

Akik részére ajánljuk:

  • Személyes és telefonos ügyfélszolgálatban, reklamációkezelésben dolgozóknak 
  • Értékesítő és ügyfélkapcsolatot ápoló munkatársaknak
  • Vezetőknek, kollégáknak és team tagoknak 
  • Együttműködőknek és riválisoknak
  • Mindenkinek, aki önbecsülésében, határozottságában, tudatosságában, saját érdekének képviseletében kíván továbbfejlődni

Tárgykörök, amivel a tréningen foglalkozunk:

  • A viselkedésmódunk alaptényezői: elvárásaink és igényeink
  • A saját igények, jogok tudatosítása és viszonya mások elvárásaihoz
  • Viselkedésünket meghatározó forgatókönyvünk lépései – mi vezet a három féle viselkedéstípushoz?
  • Az asszertivitás önismereti háttere – asszertivitás teszt
  • Az erőszakos, a megadó és az önérvényesítő kommunikációt/viselkedést képviselő sajátosságok: jellemzők, okok, hatások
  • A tudatos viselkedésforma kialakításának alapjai
    • A neutrális figyelem: az ösztönösség csapdája és elkerülésének módja
    • A belső párbeszéd: megismerni a reakciók kialakulásnak okait
    • A különböző helyzetben kialakuló elvárásunk, viselkedésünk és eredménye
  • Asszertív kommunikációs technikák –gyakorlati eszköztár
    • Hogyan kérjünk asszertívan és mit ne tegyünk kérésünk előterjesztésekor
    • Hogyan bíráljunk másokat, hogyan fogadjuk a kritikát
    • Hogyan mondjunk „nem”-et úgy, hogy partnerünk megértse és elfogadja

Kompetenciák és ismeretek, amelyekben fejlődnek a résztvevők:

  • Kommunikációs/viselkedési stílusok jellemzőinek és hatásainak felismerése
  • Asszertív kommunikációs technikák gyakorlati alkalmazása
  • Az asszertív kommunikáció tudatos alkalmazása különböző élethelyzetekben
  • Önismeret és mások elfogadása
  • Álláspont, vélemény, igény határozott képviselete

A fejlesztés javasolt tartama:

  • 2 tréningnap